Promotieartikelen

Er bestaan verschillende soorten promotieartikelen, zoals reclameartikelen, relatiegeschenken, premiums, gifts, gadgets, give aways.
Hieronder zal uitgelegd worden, wat het verschil is tussen deze soorten.

ECO/Groene geschenken

Ecoproducten zijn perfect als relatiegeschenk, gift, premium, gadget, give away en promotieartikel te gebruiken, omdat:

  1. Ze goed zijn voor het milieu.
  2. U op deze manier goodwill kweekt bij al uw relaties.
  3. Uw naamsbekendheid wordt vergroot.
  4. Uw bestaande naamsbekendheid in een positief daglicht gezet wordt.
  5. Duurzaamheid belangrijk is.


Het milieu wordt tegenwoordig steeds belangrijker en dat is ook te zien bij relatiegeschenken. Ons assortiment met ecoproducten is in korte tijd flink toegenomen en erg populair geworden. Steeds meer bedrijven vinden het milieu belangrijk en gebruiken daarom ecoproducten als relatiegeschenken of give aways. Op deze manier wordt niet alleen de naamsbekendheid van uw bedrijf vergroot, maar draagt u ook uw steentje bij aan de maatschappij.


Trend: ecoproducten
Het gebruik van eco-relatiegeschenken is helemaal van deze tijd. Dit zijn premiums die bijvoorbeeld biologisch afbreekbaar zijn, gemaakt zijn van duurzame materialen of werken op zonne-energie. Zo draagt u een steentje bij aan de maatschappij, maar promoot u ook uw bedrijf op een originele manier!

MVO: Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Maatschappelijk verantwoord ondernemen breekt helemaal door in Nederland. Niet alleen bedrijven en de overheid ondernemen maatschappelijk verantwoord, maar ook de consumentenmarkt begint er aan. Bij maatschappelijk verantwoord ondernemen moet een balans gevonden worden tussen People, Planet en Profit. Deze balans blijkt steeds vaker beter te zijn voor de samenleving en voor de zakenwereld. Om deze balans te vinden moet er naast het streven naar winst ook rekening worden gehouden met het effect van uw activiteiten op het milieu en met menselijke aspecten binnen en buiten het bedrijf. Ons bedrijf werkt ook mee met dit principe, door onder andere een groot assortiment aan ecoproducten aan te bieden en bedrijven hierin te stimuleren.

Reclameartikelen

Reclameartikelen zijn hoofdzakelijk bedoeld om reclame te maken voor bijvoorbeeld een open huis, een bepaalde campagne of een bedrijf. De boodschap moet duidelijk en herkenbaar zijn.

Premiums

Premiums zijn geschenken, die iemand gratis krijgt bij de aankoop van een ander product.
Op deze manier kan een bedrijf een klant positief beïnvloeden om de volgende keer weer terug te komen bij dit bedrijf.

Relatiegeschenken

Het geven van relatiegeschenken is de ideale manier om uw werknemers of klanten te bedanken of te motiveren.
Op deze manier wordt de relatie met uw klant op een waardevolle manier onderstreept.

Gadgets

Gadgets zijn originele, ingenieuze hebbedingetjes, die gebruikt worden om een bedrijf op een leuke manier te promoten. De gebruikte technologie of het ontwerp is vaak erg vernuftig en vernieuwend of wordt als zodanig gepresenteerd.

Give aways

Give aways zijn geschenken, die meestal voorzien zijn van het logo van het bedrijf en weggeven worden aan relaties en klanten om het bedrijf op een laagdrempelige manier te promoten.

Gifts

Gifts zijn geschenken die worden gegeven, naar aanleiding van een gebeurtenis, zoals na een verjaardag of een bruiloft. Daarnaast worden gifts ook weggegeven na zakelijk evenementen zoals een open huis. Door een persoonlijke gift mee te geven, zorgt u voor een positief gevoel bij uw gast!

Beursartikelen

Beursartikelen zijn artikelen die tijdens een beurs worden weggegeven. Door uw (potentiële) klant een beursartikel mee te geven, laat u een positief gevoel achter. Beursartikelen zijn er in allerlei soorten en maten, u kunt bijvoorbeeld denken aan pennen en aanstekers, maar ook aan ballen of usbsticks.

Kerstpakketten

Een kerstpakket is een cadeau dat een werkgever aan zijn werknemer geeft om hem een prettige kerst te wensen, maar ook om hem te bedanken voor het afgelopen jaar. Vroeger bestonden kerstpakketten uit verschillende geschenken, maar tegenwoordig wordt er vaak ook 1 groot geschenk gegeven.

Evenementen/Festival promotieartikelen

Promotieartikelen uitdelen tijdens evenementen en festivals is een handige manier om potentiële klanten kennis te laten maken met uw bedrijf. Door gifts, give aways of gadgets aan te bieden die ook nog eens handig zijn tijdens een evenement of festival, slaat u 2 vliegen in 1 klap. De festivalbezoekers zullen uw naam niet snel vergeten, doordat ze veel gebruik hebben gemaakt van uw aangeboden promotieartikel.

PPP: Platform Promotional Products

PPP is een platform, waarin de branche van promotionele producten en diensten zich heeft verenigd. Deze organisatie staat voor imagoversterking door verder professionalisering, kennisvermeerdering en belangenbehartiging. Ons bedrijf is ook aangesloten bij dit platform en wij houden ons dan ook aan de richtlijnen van de PPP. Deze regels zijn vastgelegd in de ‘Code of Conduct’.